مدیر کل اوقاف سیستان وبلوچستان : علت بسیاری از مشکلات حقوقی پیش آمده برای موقوفات، بی توجهی و عدم دقت کافی در مسائل شرعی می باشد.
           
به گزارش راسخون، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف وامور خیریه سیستان وبلوچستان گفت : چطور می شود که وقتی انسان دچار یک بیماری که می شود به متخصص و طبیب مراجعه می کند و برای درمان و حل مشکل خود از او چاره جویی می نماید و به همین شکل در دیگر امورات زندگی خود نیز مشابه این عمل را انجام می دهد و سوال اینجاست که چرا در برخورد با مسایل و ابهامات دینی وشرعی خود این کار را بصورت کم رنگ تر انجام می دهیم و در بعضی از مواقع بطور خود رای اقدام به تصمیم گیری می نماییم !
 
مدیرکل اوقاف سیستان وبلوچستان گفت: تبعیت از دستورات دینی و درخواست از ولی فقیه و حاکم شرع در حل ابهامات و مسایل مربوط به آن در امورات کاری و زندگی ، سعادت انسان را به همراه خواهد داشت و از به چاله افتادن و گم شدن در بیراهه جلوگیری می کند.
وی افزود : یکی از مسایل اجنماعی و  بسیار مهم ، مسایل وقف و امورات مرتبط به موقوفات است که کاملا با دستورات دینی و شرعی عجین می باشد و کسی جز ولی فقیه متخصص این امر در جامعه و اصلح تر از او نیست.
حجت الاسلام والمسلمین تدینی از کلیه کارکنان اوقاف و مردم خواست تا در برخورد با مسایل این چنینی و ابهامات شرعی و حقوقی در خصوص موقوفات و رقبات ، از هرگونه ابراز عقیده و سلیقه خودداری نمایند و فقط با در نظر گرفتن دستورات و راهنمایی های ولی فقیه و استفتاعات ایشان در تصمیم گیری ها به یک نظر واحد و مطمئن برسند.
 
تدینی افزود: صلاح دنیا و آخرت جامعه در پیروی از دستورات اسلام و سنت پیامبر اکرم و فقه ولی فقیه می باشد و مردم و مسئولین با تأسی و توجه به این بعد از زندگی اجتماعی ، مصلحت و سعادت همگانی را در دنیا وآخرت برای برای خود به ارمغان خواهند آورد.
/2759/